COL.LABORACIONS PER AL NÚMERO 354, CORRESPONENT AL MES DE FEBRER, DE LA REVISTA “IMÁGENES DE ACTUALIDAD”

A l’“Imágenes de Actualidad” d’aquest febrer trobareu dos nostres comentaris pel que fa a Musarañas, d’Esteban Roel i Juan Fernández Andrés, sota l’ombra inconfusible del seu productor, Álex de la Iglesia; i a Autómata, el film de sci-fi amb Antonio Banderas davant i rere del projecte, dirigida per Gabe Ibáñez. Tomás Fernández Valentí en la seva habitual secció “Cult Movie” aborda un film pel qual sempre hem sentit una particular inquietud i atracció: La furia, de Brian De Palma. Es tracta d’una aportació al cinema de por intensament climàtica i que, per més que l’haguem vist, mai no ens podem desprendre d’una certa sensació onírica un cop visionada, com si allò presenciat a la pantalla no hagués estat sinó una al·lucinació personal. S’anuncia que aquest article funciona a manera de bestreta del dossier entorn de Brian De Palma que hom repartirà en els números de febrer i març a la revista Dirigido por… “Imágenes de Actualidad” continua, òbviament, tot centrant-se en els projectes venidors i en les estrenes més imminents. Hi ha un first look a Ant Man, de Peyton Reed, aproximació a un dels pocs personatges Marvel que encara no han envaït la silver screen; en queden, per molt que no ens ho pensem. El darrerament molt actiu Liam Neeson i Ed Harris protagonitzen Run All Night, el nou projecte del català Jaume Collet-Serra, film també objecte d’un first look.

1533969_802064169829896_8703854598469413239_n

Aquest número dóna molta importància al polèmic film Cincuenta sombras de Grey, famós best seller eròtic ara traslladat a la pantalla, volum que integra la cèlebre trilogia literària. Acompanyen l’article sengles entrevistes als actors protagonistes Dakota Johnson i Jamie Dorman. També se’n parla de El destino de Júpiter, dels germans Wachowski, que tot apunta que serà la darrera oportunitat dels cineastes vinguts a menys; Foxcatcher, de Bennett Miller, el protagonista del qual, Channing Tatum, és objecte d’una entrevista; i finalment del darrer i polèmic treball de Clint Eastwood: El francotirador, clarament una peça menor en la qual alguns han volgut veure un patriotisme nord-americanoide tronat i fins i tot rampells feixistoides. A propòsit d’aquest film sobre un franctirador autèntic durant la guerra d’Iraq, s’acompanya un reportatge sobre les més significatives cintes que han tocat aquesta guerra: La sombra del reino, La batalla de Hadiza, En tierra hostil, Green Zone, Red de mentiras… També d’estrena estan pel·lícules com ara Tusk, la darrera bogeria de Kevin Smith; La señal, de William Eubank, entorn del ciberespai; El año más violento, de J.C. Chandor; una nova visita a una excepcional novel·la de por, “La mujer de negro”, de Susan Hill, en forma de seqüela dirigida per Tom Harper: La mujer de negro: El ángel de la muerte. La novel·la de Hill és un esplèndid text de terror gòtic amb fantasma que, malgrat el seu classicisme i l’ús d’elements força comuns, aconsegueix de posar els pèls de punta al lector. El 1989 se’n va fer un telefilm veritablement magnífic que recollia el clima de la novel·la a la perfecció i aconseguia d’inquietar fortament, i que dirigia Herbert Wise. El ressorgiment de la casa Hammer en va comportar un remake cinematogràfic el 2012, dirigit per James Watkins, que malgrat un efectisme truculent que li feia més mal que bé, continuava mantenint l’essència del gran relat de l’escriptora. En la seqüela que ens ocupa, el marc s’ha situat pels volts de la Segona Guerra Mundial, amb les bombes que Hitler feia caure sobre Londres. Les estrenes segueixen amb Ex Machina, un sci-fi del debutant Alex Garlant; la marciana tot i que divertida Kingsman: Servicio secreto, de Matthew Vaughn, estranya barreja de Los vengadores amb El agente de C.I.P.O.L i qualsevol pel·lícula del James Bond de Sean Connery, amb els típics desenllaços diarreics. Es completa l’article amb una entrevista al seu actor principal: Colin Firth. No podia faltar The Interview, d’Evan Goldberg i Seth Rogen, el film de la Sony que tan efectiva i barata publicitat ha obtingut amb les amenaces d’Internet, i que a priori allò mínim que es pot sospitar és que està sobrevalorat; el film d’animació Capitán Harlock, de Shinji Aramaki; i la a priori interessant Nightcrawler, de Dan Gilroy. Cal esmentar l’article dedicat al nou actor revelació: Oscar Isaac, que havia despuntat a A propósito de Llewyn Davis, que va continuar amb Las dos caras de enero, i que continua a l’esmentada Ex Machina, i en la venidora Star Wars: El despertar de la fuerza. Com sempre, hi ha encara més pel·lícules a punt d’estrena per comentar, la secció de Crítiques, i molt, molt més: notícies, les seccions Hollywood Babilonia i Hollywood Boulevard, Gran Via, rodatges, tafaneries, i tot el que cada mes configura la revista, que no és poc.

Ignasi Juliachs

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s